Inhoudsopgave

Veelgestelde vragen & antwoorden

Neem contact op met onze klantenservice: 088-2697113 (ma-vrij 08:30 – 18:00, za: 10:00-16:00) of per e-mail reserveringen@anwb.nl.

Nieuwe website vanaf 14 mei 2024

Waarom heeft anwbcamping.nl een nieuwe website?

Sinds 1 januari 2024 heeft ANWB de handen ineengeslagen met de Duitse en Zwitserse zusterclubs ADAC en TCS op het gebied van campingreserveringen. Door krachten internationaal te bundelen kunnen we kampeerders in heel Europa voorzien van een groter aanbod aan campings. Per 14 mei lanceert ANWB daarom een nieuwe versie van anwbcamping.nl met een gigantisch nieuw aanbod aan campings in 42 landen in heel Europa.

Hoe vind ik de nieuwe website?

De nieuwe website zal via de vertrouwde ANWB kanalen te vinden zijn. Zo blijft de naam ‘anwbcamping.nl‘ intact en zullen we doorgaan met het onafhankelijk inspecteren van duizenden campings op jaarbasis.

Wat verandert er voor mij als kampeerder?

Vanaf 14 mei tref je een groter aanbod campings op anwbcamping.nl. We groeien naar 14.500 campings in heel Europa en het aantal reviews van medekampeerders wordt aanzienlijk groter. Daarnaast blijft de onafhankelijke ANWB-campinginspectie bestaan, zodat je zeker weet dat je jouw perfecte camping vindt. Daarnaast zal het niet langer mogelijk zijn om in te loggen op ‘Mijn ANWB’. Zorg er daarom voor dat je de boekingsbevestiging die je ontvangt na het maken van jouw boeking goed bewaart.
Via anwbcamping.nl boek je altijd direct bij de camping. Voor vragen over een gemaakte boeking kan je daarom contact opnemen met de desbetreffende camping.

Uw kampeervakantie boeken

Voordat u boekt

Hoe kan ik de beschikbaarheid van campings controleren?

Voer je bestemming en reisdata in het zoekveld in en je krijgt automatisch de beschikbare campings te zien voor de gekozen reisperiode. Via het zoekveld kan je ook zoeken naar kampeerplaatsen of huuraccommodaties.

Hoe kan ik campings in verschillende categorieën zoeken, bijvoorbeeld kindvriendelijke campings of campings met CKE-korting?

Nadat je je bestemming en reisdata ingevuld hebt, kan je door de knop “Meer filters” zoeken naar een camping die aan jouw eisen voldoen.

Kan ik een vakantie boeken zonder ANWB-lidmaatschap?

Ja natuurlijk, iedereen kan zijn kampeervakantie boeken via ons boekingsportaal.

Zijn honden toegestaan in de huuraccommodaties?

Kijk eerst bij de algemene informatie of honden zijn toegestaan. Als honden toegestaan zijn op de camping, betekent dat niet automatisch dat ze ook in de verhuuraccommodatie zijn toegestaan. Campings hebben vaak meer gedetailleerde informatie in de details van de verhuuraccommodatie. Als honden niet als optie kunnen worden geboekt, zijn ze waarschijnlijk niet toegestaan. Neem contact op met de camping bij twijfels. 

Hoe kan ik tijdens het reserveren een voorkeur aangeven voor een bepaalde kampeerplaats op de camping?

Tijdens het boekingsproces heb je de mogelijkheid om een voorkeur aan te geven in het opmerkingenveld, bij voorkeur in de taal van de camping of in het Engels. De campings zullen zoveel mogelijk rekening houden met deze voorkeur.  Houd er rekening mee dat het voor de camping moeilijk is om tijdens het hoogseizoen aan alle verzoeken te voldoen.

Hoe kunnen we voor meerdere gezinnen tegelijk reserveren?

We raden je aan om de reservering tegelijkertijd af te ronden en dan in het opmerkingenveld aan te geven dat je naast elkaar wilt staan. Het is ook het beste om de achternaam van het andere gezin in te vullen, zodat de camping de twee boekingen kan toewijzen. Houd er rekening mee dat hoe later je boekt, hoe moeilijker het voor de camping is om hier rekening mee te houden.

Wat zijn de exacte afmetingen van de staanplaats? 

Alle informatie die ANWB Campings heeft ontvangen over de kampeerplaatsen staat vermeld op de pagina van de camping. Als je er zeker van wilt zijn dat de kampeerplaats groot genoeg is, is het verstandig om de afmetingen van je caravan/tent of camper aan te geven. De campingeigenaar kan hier dan rekening mee houden en eventueel feedback geven over de afmetingen van de staanplaats.

Wij willen ook graag een tent meenemen. Hoe kan ik dit aangeven?

Op sommige campings kan je een bijzettentje als extra optie aangeven. Zo niet, dan kan je  in het opmerkingenveld in het Engels of in de taal van de camping aangeven dat je een extra tentje wilt bijboeken. De camping laat je dan weten ofdit in orde is en wat de eventuele extra kosten zijn.

Ik kan niet vinden wat precies de verschillen zijn tussen de categorieën. Hebben jullie meer informatie?

ANWB Kamperen probeert zoveel mogelijk informatie over de camping te publiceren op de profielpagina. Mocht er informatie ontbreken, dan kunt u contact met ons opnemen via reserveringen@anwb.nl. Vergeet niet de naam van de camping te vermelden. Wij nemen dan contact op met de camping om de extra informatie toe te voegen.

Zijn er waardebonnen van ANWB Campings?

Helaas niet, wij bieden op dit moment geen vouchers aan.

Boekingsprocedure

Kan ik via ANWB Camping ook telefonisch of per e-mail reserveren?

Nee, reserveren kan alleen via ons boekingsportaal.

Hoe kan ik profiteren van de Camping Key Europe korting?

Als u in het bezit bent van een CKE-kaart, krijgt u tijdens de kortingsperiode korting op de aangesloten campings. U vindt de campings die deelnemen aan het CKE-programma onder CKE. Bij het zoeken naar een kampeerplaats of huuraccommodatie ziet u automatisch alle aanbiedingen die in deze periode geldig zijn. In stap 1 van het reserveringsformulier vragen wij u vervolgens uw CKE-nummer in te vullen. Het nummer wordt gecontroleerd bij aankomst op de camping.

 Met een CKE-kaart kan je korting krijgen op de aangesloten campings. De campings die deelnemen aan het CKE-programma kan je vinden onder de filter CKE. Bij het zoeken naar een kampeerplaats of huuraccommodatie, zie je automatisch alle aanbiedingen die in de gekozen periode geldig zijn. In stap 1 van het reserveringsformulier vragen wij  vervolgens om je CKE-nummer in te vullen. Het nummer wordt vervolgens gecontroleerd bij aankomst op de camping.

Moet ik reserveringskosten betalen?

Dit is afhankelijk van de camping. De reserveringskosten worden weergegeven tijdens het reserveringsproces en op de profielpagina van de camping.

Zijn de belastingen inbegrepen?

Ja.

Is de toeristenbelasting bij de prijs inbegrepen?

Dit hangt af van de camping. De toeristenbelasting wordt vermeld in het boekingsproces of u kan je vinden in de prijstabel op de profielpagina van de camping.

Ik heb in mijn reserveringsbevestiging gezien dat het om een reserveringsaanvraag gaat, wat betekent dat?

Uw bindende reserveringsaanvraag met alle details is naar de camping gestuurd. De camping controleert nu of er nog beschikbaarheid is. U ontvangt binnen 72 uur een reactie per e-mail. Houd er rekening mee dat uw reserveringsaanvraag bindend is.

We hebben een reserveringsaanvraag gedaan. Wat gebeurt er nu?

Een camping moet een reserveringsaanvraag binnen 72 uur verwerken. Dit gebeurt meestal binnen een paar uur of de volgende dag. ANWB Camping houdt de reserveringen in de gaten en neemt zo nodig contact op met de camping voor een reactie op de reserveringsaanvraag. Meestal bevestigt de camping de aanvraag. Soms is dit niet mogelijk omdat de camping niet meer aan extra aanvragen kan voldoen of omdat de kampeerplaats of verhuuraccommodatie al is verhuurd. In dit geval zal je reservering geweigerd worden. 

Mijn reservering werd geweigerd hoewel ik een aanvraag kon doen. Hoe kan dat?

De camping heeft misschien nog meerdere plaatsen per dag, maar kan je niet voor langere tijd op één plaats herbergen. De camping zal je aanvraag dan weigeren. Dit gebeurt vooral eind juni, juli en in de eerste helft van augustus. Het kan ook zijn dat iemand je direct voor is geweest, aan de balie, aan de telefoon of via internet.

Kan ik een klantverzoek opgeven als ik via het boekingsportaal boek?

Tijdens het boekingsproces kan je veelal een verzoek doorgeven.  Heb je dit niet kunnen doen, dan kan je het beste direct na het boeken contact opnemen met de camping onder vermelding van je reserveringsnummer. Je vindt de contactgegevens op de profielpagina van de camping en in de boekingsbevestiging.

Boekingsbevestiging

Ik heb mijn boeking afgerond maar geen bevestigingsmail ontvangen. Wat moet ik doen?

Controleer altijd eerst je map met ongewenste e-mail. Als je niets kunt vinden, neem dan contact op met onze klantenservice: 088-2697113 (ma-vrij 08:30 – 18:00, za: 10:00-16:00) of per e-mail reserveringen@anwb.nl.

Kunt u mij mijn bevestiging nogmaals per e-mail sturen?

Ja, natuurlijk. Neem contact op met onze klantenservice: 088-2697113 (ma-vrij 08:30 – 18:00, za: 10:00-16:00) of per e-mail reserveringen@anwb.nl.

Hoe lang moet ik wachten op de bevestiging van mijn boeking?

Je ontvangt je boekingsbevestiging binnen 10 minuten of  over 72 uur voor boekingsaanvragen.

Voor betalingen met “” Sofort/IDeal leert de ervaring dat het 2-3 werkdagen duurt voordat het geld door de camping is geboekt en u uw boekingsbevestiging ontvangt.

Ik heb in mijn reserveringsbevestiging gezien dat het een reserveringsaanvraag is, wat betekent dat?

Je bindende reserveringsaanvraag met alle details is naar de camping gestuurd. De camping zal nu controleren of er nog beschikbaarheid is. Je ontvangt binnen 72 uur een reactie per e-mail. Houd er rekening mee dat uw reserveringsaanvraag bindend is.

Hoe weet ik dat mijn reservering bevestigd is?

Je boeking wordt bevestigd met de boekingsbevestiging.

Ontvang ik nog reisdocumenten na de boeking?

De bevestigingsmail is direct bewijs van de boeking. Wij raden je aan om deze bevestigingsmail uit te printen en mee te nemen op vakantie. Het komt vaak voor dat een camping vooraf een bevestigingsmail stuurt.

Betaling

Waarom zijn mijn creditcardgegevens nodig?

Als een creditcard vereist is, wordt deze gebruikt voor betaling en/of als boekingsgarantie.

Welke betaalmethoden zijn er?

De betalingsmogelijkheden worden door de camping zelf bepaald, maar meestal via bankoverschrijving en creditcard.

Hoe veilig is de website als ik mijn creditcardgegevens invoer?

Onze website voldoet aan de hoogst mogelijke veiligheidsnormen als het gaat om betaalmethoden.

Hoe kan in aanmerking komen voor Camping Key Europe-korting?

Met een CKE-kaart kan je korting krijgen op de aangesloten campings. De campings die deelnemen aan het CKE-programma kan je vinden onder de filter CKE. Bij het zoeken naar een kampeerplaats of huuraccommodatie, zie je automatisch alle aanbiedingen die in de gekozen periode geldig zijn. In stap 1 van het reserveringsformulier vragen wij  vervolgens om je CKE-nummer in te vullen. Het nummer wordt vervolgens gecontroleerd bij aankomst op de camping.

Ik heb geen creditcard, hoe kan ik nu de camping boeken?

De betalingsmogelijkheden worden door de camping zelf bepaald. Vaak zijn er ook andere opties, zoals bankoverschrijving.

Ik heb per bankoverschrijving betaald en nog geen boekingsbevestiging ontvangen, wat kan ik doen?

Bij betaling met Sofort/Idealg” leert de ervaring dat het 2-3 werkdagen duurt voordat het geld door de camping is geboekt en u uw boekingsbevestiging ontvangt.

Moet ik een aanbetaling doen?

Vaak is dit wel het geval, maar dit hangt af van de boeking. Tijdens het boekingsproces kan je meer gedetailleerde informatie vinden in de algemene voorwaarden.

Waar kan ik het betalingsbeleid voor mijn boeking zien?

In de boekingsbevestiging staat een link k naar de algemene voorwaarden van de camping.

Hoe weet ik of mijn aanbetaling is ontvangen?

Je ontvangt geen bevestiging van de aanbetaling. Als u wilt weten of uw betaling is ontvangen, neem dan rechtstreeks contact op met de camping, want alleen de camping heeft toegang tot de binnenkomende betalingen. U vindt de contactgegevens op de profielpagina van de camping en in uw boekingsbevestiging.

Ik heb een aanbetaling gedaan, wanneer moet ik de rest betalen?

Als er nog een bedrag betaald moet worden, dan kun je de uiterlijke datum vinden op de boekingsbevestiging.

Hoe kan ik een factuur aanvragen?

Betalingen worden rechtstreeks door de camping beheerd. De contactgegevens van de camping vind je in de boekingsbevestiging of op de profielpagina van de camping. 

Moet ik ook een borg betalen voor de huuraccommodatie?

Sommige campings vragen een borg voor een verblijf in een huuraccommodatie. Soms staat het bedrag vermeld, soms niet. Houd er rekening mee dat de borg bij aankomst op de camping moet worden betaald en niet bij de reservering is inbegrepen. De hoogte van de borg is afhankelijk van het land en de regio van de camping.Neem contact op met de camping als je hier twijfels over hebt. De contactgegevens van de camping vind je in de boekingsbevestiging of op de profielpagina van de camping. 

Foutmelding bij iDEAL betaling

Een betaallink werkt maar één keer, om dubbele betalingen te voorkomen. Neem contact op met onze klantenservice als je een foutmelding krijgt bij een betaling met Ideal. Je kan ons bereiken op  088-2697113 (ma-vrij 08:30 – 18:00, za: 10:00-16:00) of per e-mail reserveringen@anwb.nl.

Annuleren / omboeken

Kan ik mijn boeking annuleren?

Dit hangt af van de boeking. Sommige boekingenkunnen niet worden geannuleerd. Meer gedetailleerde informatie over je geboekte tarief vind je in je boekingsbevestiging. Als je boeking kan worden geannuleerd, moet je de annuleringsvoorwaarden van de camping raadplegen voor eventuele kosten.

Hoe kan ik mijn boeking wijzigen of annuleren?

In uw boekingsbevestiging vindt u een link voor omboeken en annuleren. Als deze niet beschikbaar is, kunnen wijzigingen alleen rechtstreeks bij de camping worden doorgegeven. Je vindt de contactgegevens op de profielpagina van de camping en in deboekingsbevestiging.

Waar kan ik de annuleringsvoorwaarden van de camping vinden?

Je vindt de annuleringsvoorwaarden in het boekingsproces, in de algemene voorwaarden, in je boekingsbevestiging en op de website van de camping.

Moet ik annuleringskosten betalen?

Of er kosten in rekening worden gebracht hangt af van de annuleringsvoorwaarden van de camping. Deze zijn in te zien in de boekingsbevestiging. 

Hoe weet ik dat mijn boeking is geannuleerd?

Je ontvangt een annuleringsbevestiging op het e-mailadres dat je bij de boeking hebt opgegeven. Check ook je spam, mogelijk is de bevestiging daar terecht gekomen. 

Mijn boeking is geannuleerd. Wanneer krijg ik mijn geld terug?

Betalingen worden beheerd door de camping en het is dus aan de camping om het bedrag terug te storten Neem daarom contact op met de camping. Je vindt de contactgegevens in deboekingsbevestiging en op de profielpagina van de camping.

Ik wil graag een extra persoon meenemen. Is dat mogelijk?

In de meeste gevallen is het geen probleem om een extra persoon mee te nemen. Omboeken kan alleen rechtstreeks via de camping. De contactgegevens van de camping vind je in de bevestigingsmail. Er kunnen extra kosten van toepassing zijn. Meer mensen meenemen dan toegestaan is op een kampeerplaats of bij een huuraccomodatie is helaas niet mogelijk, omdat de camping hiervoor niet verzekerd is.

Ter plaatse en onderweg

Waar vind ik de routebeschrijving naar de camping?

U vindt de GPS-gegevens en het adres in het campingprofiel. Je kan het adres van de camping vinden op de profielpagina van de camping. Daar vind je ook de ANWB Routplanner, die je kan gebruiken om direct een route naar de camping te maken. 

Ik kan niemand bereiken op de camping en heb hulp nodig.

Neem contact met ons op via 088-2697113 (ma-vrij 08:30 – 18:00, za: 10:00-16:00) of per e-mail reserveringen@anwb.nl.

Toen ik aankwam, kwam ik erachter dat mijn kampeerplaats/huuraccommodatie niet was wat ik had geboekt. Wat moet ik doen?

Neem contact op met de receptie van de camping om een oplossing te vinden. Neem contact op voor advies. :  088-2697113 (ma-vrij 08:30 – 18:00, za: 10:00-16:00) of per e-mail reserveringen@anwb.nl.

Kan ik mijn eigen foto’s uploaden?

Helaas is dit nog niet mogelijk.

Sorteren

Weergave en volgorde van onze zoekresultaten