Klantenservice

Kom je er op onze website niet helemaal uit of heb je vragen over een reservering? Bekijk onderstaand onze veelgestelde vragen. Staat je vraag er niet tussen, neem dan contact met onze service afdeling.

Via email: reserveringen@anwb.nl
Via telefoon: 088-2697113 (lokaal tarief)
Maandag t/m vrijdag: 8:30 - 18:00 uur
Zaterdag: 10:00 - 16:00 uur

Reserveren

Hoe werkt het reserveren op ANWB Camping

Op anwbcamping.nl vind je informatie over meer dan 8.700 Europese campings. Een groot gedeelte van de campings is te boeken via deze website. Je boekt dan direct bij de camping, onder de boekingsvoorwaarden van de camping en je betaalt ook direct aan de camping. Veel campings werken op basis van aanvraag, dat betekent dat de camping binnen 72 uur zal reageren om te laten weten of de aanvraag wordt gehonoreerd of afgewezen. Houd er rekening mee dat campings via meerdere kanalen reserveringen binnen krijgen en daarom soms een reservering moeten afwijzen. Vaak komen zij dan met een vrijblijvend alternatief. Je kunt via anwbcamping.nl gemakkelijk in het Nederlands reserveren en betalen met onder andere creditcard, bankoverschrijving, ter plekke bij de camping en/of iDEAL (dit kan verschillen per camping) en je betaalt nooit meer dan wanneer je via de website van de camping zelf boekt. Bij de bevestiging van de reservering krijg je ook de contactgegevens van de camping zodat je nog specifieke zaken kan regelen met de camping indien je dat wilt.

Wil je de Algemene Voorwaarden van ANWB Camping lezen? Dat kan hier.

Reservering wijzigen of annuleren

We hebben al geboekt, maar we willen nog iemand extra meenemen. Kan dit?

In de meeste gevallen is het geen probleem om extra personen mee te nemen. Dit dien je dan wel aan te geven bij de camping. De contactgegevens van de camping vind je onderaan de bevestigingsmail. Het kan zijn dat hier extra kosten aan zijn verbonden. Het is in de meeste gevallen niet mogelijk om met meer personen te komen dan het maximumaantal van uw kampeerplaats of huuraccommodatie, omdat de camping hier niet voor is verzekerd.

Betalen

Wat zijn de betaalmogelijkheden voor de aanbetaling?

De campings die meedoen met het reserveringssysteem geven zelf aan hoe de klant een aanbetaling kan doen. De mogelijkheden zijn: creditcard, iDEAL, bankoverschrijving en na ontvangst van de rekening (de camping stuurt dan een rekening aan de klant, per mail of per post). De manieren van betalen staan in de laatste stap van het reserveren. Bij het zoeken van een camping kun je ook filteren op betaalmogelijkheden.

Camping / accommodatie

Hoe kan ik bij reservering een voorkeur aangeven voor een bepaalde kampeerplaats op de camping?

Wanneer je graag bij familie of vrienden wilt staan, of juist vlak bij het water of ver van de speeltuin, dan kun je je voorkeur aangeven in het veld Opmerkingen in de tweede stap van het reserveringsformulier. Doe dat in de taal van het land van de camping of in het Engels. Campings houden zoveel mogelijk rekening met deze wensen en zullen aangeven of ze daar al dan niet aan kunnen voldoen. Houd er rekening mee dat het voor de camping lastig is om in het hoogseizoen aan alle wensen te voldoen.

Overige vragen

Waar kan ik de boeking en boekingstatus terugvinden?

Via onze partner Secure Holiday sturen wij je e-mails, waar je alle correspondentie rondom je boeking kan teruglezen.

Vouchers

Ik heb een voucher gekregen. Kan ik dit op anwbcamping.nl verzilveren?

Het tegoed van uw voucher kunt u via anwbcamping.nl verzilveren door bij de betaling aan te geven dat u over een tegoed (voucher) voor deze camping beschikt. Ook indien u de eerdere reservering niet via anwbcamping.nl heeft geplaatst, kunt u het tegoed gebruiken via ons platform. Het tegoed van de door u ontvangen campingvoucher is alléén besteedbaar voor een reservering bij de camping van uw oorspronkelijke reservering tenzij bij het verstrekken van het tegoed nadrukkelijk is aangegeven dat het bij meer campings verzilverd kan worden.